Cost of living in Hualien

Hi everyone!
After reading al lot about living costs in Taiwan I wanted to plan a small budget but, some information is a little old and living expenses are not the same in every city in Taiwan. I didn’t found much about Hualien. :sweat:
If everything goes fine Im planing to go to Hualien next year. What can you tell me about living expenses per month? The basics costs of renting, food, transport and anything that I should previse.
Since it is the first time i will be in Taiwan your help is a lot to me!

Thank you for your time :grinning:

I lived and attended school in Hualien during 2013~2014. I budget $30,000/month, breakdown as follows:

$7,000 rent (套房 independent apt)
$1,000 electricity (summer; lower in winter)
$150 water
$450 gas (propane)
$700 cable TV/internet
$1,300 phone (unlimited everything)
$15,000 food/household expenses
$500 gasoline/scooter maintenance
$4,000 leftover for entertainment/transportation/gifts/travel/misc.

Food can be cheaper, but I allowed myself to eat in Western restaurants, enjoy my lattes, etc.

Rent can be cheaper or more expensive, depending on how you want to live (from a campus dorm with roommates to an independent apartment in a luxury building). Take a look at 591.com.tw and filter Hualien 花蓮 to get an idea of rental prices currently.

2 Likes

Thanks for your answer! And for example eating Taiwanese/homemade food how much would be the difference in the general cost of food?

No se en Hualien no tengo idea, pero en el Sur, Tainan el costo de vida es mucho mas bajo de lo que te comentan.
si aplicas para NCKU, la renta puede ir desde 3.000 a 7.000 NT dependiendo el nivel de confort que elijas, un amigo alquila una habitacion de 3000 y tiene para cocinar y esta re bien, los de 6000 estan a 3 minutos de la U y es un edificio mas moderno.
la Mayoria cuando llega de antemano le pide a la universidad que le alquile el lugar, entonces apenas llegas tenes un lugar donde quedarte, luego durante el primer semestre buscas tranquila algun otro lugar mas economico.
Aca en Tainan, la gran mayoria de los estudiantes se mueven con bici, una usada podes conseguir en 1000-2000NT, si necesitas moverte mas lejos ahi entonces pensas en un scooter.
comida es super economica en el sur, por ejemplo frente a la U esta el Hopital de NCKU en el buffet del hospital hay muchos locales de comida en donde esta lleno de estudiantes y doctores, por ser estudiante, profesor o doctor el costo es de 50NT y en la cuadra de la U esta lleno de locales de comida y los precios van entre los 50-100NT
un compañero Becado me conto que su costo de vida por mes no pasa los 10000NT